Erasmus+ EQ-ultúra TAN

2024.11.04

Kedves Érdeklődők, látogatók! A következő néhány alkalommal szeretnélek bevezetni benneteket kissé egy környezetvédelmi szakpszichológus mindennapi gyakorlati munkájába. Az első olvasmányt azért hoztam, mert módszertani szempontból érdekes lehet, hogyan tudjuk bevinni a középiskolába játékosan, élménypedagógiai módszerekkel azokat a környezetvédelmi-pszichológiai-pedagógiai tartalmakat, amik megalapozhatják vagy tovább mélyíthetik a tinédzser-generáció egészséges természet-kapcsolatát.

2022 szeptemberében együttműködő partnerként bekapcsolódhattunk a CANIMIG Hungary Kereskedelmi, Tanácsadó és Szolgáltató Betéti Társaság (Bajai székhellyel) által megpályázott, az EQ-ultúra TAN online interaktív módszertani tanári kurzus a diákok soft skill-jeinek fejlesztéséhez című Erasmus + projekthez.

A projektben a pályázó cégen, a VSZC Petzelt József Technikum és Szakképző Iskolán kívül a firenzei székhelyű IAL Toscana nevű szervezet volt a harmadik együttműködő partner, egy regionális felnőttképzési intézmény és akkreditált szakképző iskola, melyet nagyrészben a CISL Toscana nevű szakszervezet tulajdonol.

Az online EQ-ultúra TAN kurzus középiskolai tanárok számára készült komplex digitális segédanyag, melynek segítségével újszerű, interaktív módon lehetséges a diákok soft skill-jeinek, érzelmi intelligenciájának, szociális készségeinek fejlesztési lehetőségeit megismerni, elsajátítani. A projekt szakember gárdája pszichológusokból, oktatókból és informatikai szakemberekből állt.

A szakirodalom szerint aktuálisan a top 10 soft skill a következő:

  • kommunikáció
  • motiváció
  • vezetői képességek
  • felelősségvállalás
  • csapatmunka - problémamegoldás
  • döntéshozó képesség
  • munkavégzés időnyomás alatt és időmenedzsment
  • flexibilitás
  • elfogadás és konfliktuskezelés

A 10 téma mindegyike egy-egy lényeges készség elsajátításának gyakorlatait mutatja be egy bárki számára, 0-24 órában elérhető digitális oktatási platformon keresztül. Minden tartalomhoz tartozik szöveges leírás és interaktív teszt is, melyek a megértést és a tudás elmélyítését segítik, illetve alkalmasak annak ellenőrzésére.

A program az iskolákban tanórák keretein belül, vagy egyénileg használható akár egy mobiltelefon vagy tablet segítségével.

Összefoglalva elmondható, hogy a tanárok egy olyan "szerszámosládát" kapnak, mely bővíti a módszertani és pszichológiai ismereteiket, és fejlesztheti a diákok viselkedéskultúráját, érzelmi intelligenciáját.

Elsősorban középiskolai tanároknak szánjuk digitális oktató anyagunkat, általuk pedig a 14-22 éves, középiskolában tanuló diákok fejlődését szeretnénk támogatni. De bármely oktatási intézmény, akár általános iskolák is használhatják a felsőbb évfolyamokban, a 13-14 éves korosztály köreiben.

A kisléptékű projekt során az iskolánkban szerveződött munkacsoport (Nánási Andrea, Ott Mercédesz és Zólya Andrea) azt a feladatot kapta, hogy a másik két partnerintézménnyel együttműködve dolgozzunk ki a 10 tanegységből álló anyag 60%-át (óravázlatok és tanári módszertani segédanyag).

A közvetlen munkakapcsolat 2022 szeptemberétől 2023 októberéig tartott, mobilitási elemeket is tartalmazva. 2022 novemberében Firenzében tettünk szakmai látogatást, ott tartottuk első, nyitó találkozónkat. 

A tanegységek kidolgozásával elkészülve a 2023 május 8-12 közötti héten, iskolánkban próbatanítás során 2 diákcsoporttal, az olasz és a bajai kollégákkal együttesen a gyakorlatban is kipróbáltuk azokat, sikerrel, eredményesen. Az adaptációt, 2023 októberében, Olaszországban, Viareggio-ban az olasz diákokkal és kollégákkal is megismételtük.

A projekt disszeminációjának részeként 2024 február 19-én, a Petzel József Technikum és Szakképző Iskolában szakmai napot tartottunk, ahová meghívást kaptak a Váci Szakképzési Centrum középiskoláinak oktatói. A résztvevők az interaktív program során bepillantást nyerhettek a projekt általános, szervezési illetve szakmai-módszertani felépítésébe egyaránt. A bemutatott két soft-skill foglalkozás egyikán hospitálhattak majd saját részvevőként, saját élményben is részük lehetett.

Tapasztalataink és a visszajelzések alapján mind a diákok, mind az oktatók kedvezően fogadták a érzelmi intelligencia ill. szociális készségek élménypedagógiai megközelítését. Bízunk abban hogy a foglalkozások hozzáadott értéke megjelenik a diákok előmenetelében és a pedagógusok önismereti-módszertani palettáján egyaránt.

A program regisztrációt követően ingyenesen elérhető az eq-uality.com weboldalon keresztül!

Aki szeretne maga is interaktív foglalkozásokat tartani vagy csak érdeklődik a téma iránt, szeretettel várom az elkövetkező hetekben, mert 3 alkalommal is konkrét foglalkozási vázlatokat fogok megosztani, gyakorlati megvalósítás céljából. A közzétett anyagokat használjátok bátran, szabadon, a forrás etikus megjelölését megköszönöm!

Legyen tartalmas hetetek, üdvözlettel: Andrea

© 2024 Nánási Andrea. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el